Заплащането към EXTRAMARKET.BG става след като потребителя отвори опаковката на пратката и се увери, че получава това, което е поръчал и то отговаря на описанието и е доставено в перфектно състояние.
Проверката на пратката може да се осъществи както в офиса на куриерската фирма, така и при взимане от куриер който е донесъл пратката до адрес.
Услугата ”Проверка и тест на пратката преди заплащане” се прилага както за физически лица, така и за фирми, които са закупили продукти от EXTRAMARKET.BG 
Тази услуга предлага проверка на цялостта на продукта и дали той е пристигнал в перфектно състояние (без видими следи от счупено, драскотини или друг вид видими нередности)
Услугата се използва също и за проверката на техническото състояние на продукта (да се включва / тества и др. )
” Проверка и тест на пратката преди заплащане” е услуга, която се отнася за всички продукти предлагани и доставяни от EXTRAMARKET.BG
Ако след отварянето на пратката се забележи, че продуктът не е в перфектно състояние и има следи от драскотини, следи от удар или не фукционира,
то тогава потребителя може да откаже поръчката в момента на проверката.  При отказ на поръчката в подобна ситуация потребителя  не заплаща транспортните разходи за поръчката си.
Заплащането на транспортните разходи за повредена пратка при транспортирането се урежда само между EXTRAMARKET.BG от една страна и ЕКОНТ ЕКСПРЕС от друга страна.